Mechaniczne uszczelnienia czołowe


Rys. techniczny

 


Mechaniczne uszczelnienia czołowe są stworzone specjalnie do aplikacji w ruchu obrotowym i działania w nadzwyczaj trudnych warunkach otoczenia.


Wykazując dużą odporność na zużycie ścierne i zapobiegając przedostawaniu się szkodliwych mediów zewnętrznych.

Mechaniczne uszczelnienia czołowe znane są pod nazwami uszczelnień czołowych, uszczelnień czołowych wysokoobciążalnych, uszczelnień o długiej żywotności, uszczelnień pływających, dwustożkowych lub torusowych.
 





 



Istnieją dwa typy mechanicznych uszczelnień czołowych:

  • Typ DO jest najbardziej popularną formą, używającą O-Ringa jako drugiego elementu uszczelniającego,
  • Typ DF posiada elastomer o przekroju poprzecznym w kształcie rombu jako drugi element uszczelniający.

     



 

DANE TECHNICZNE:
 

Zakres ciśnienia:         0.3 MPa

Prędkość:                    3 m/s

Temperatura:               -45ºC do +200ºC

Średnica:                     45 - 740 mm